Monday, October 08, 2007

KISAH SAMPINGAN PESTA SAHUR : PICCA IN DIRE NEED OF KISMIS

Ada satu kejadian yang menggambarkan kepentingan Pica makan kismis sebagai ganti nasi.

Excerpt perbualan, lebih kurang;

KEJADIAN 1

Rough : Jgn buat mcm bochap, nama Cikgu Umi pun kena...

Pica : Eh, apa nama betul cikgu Ummi yek?

H : Aku tak ingat sgt, tapi mungkin...

Pica : Aaa, Umi Hafilda rasanya...

H : Mana ada, aku rasa Ummi Kalthum la. Ummi Hafilda tu kes Anwar (dlm hati: tak per sebab dia tak pernah ajar aku dgn Pica, so terlupa nama penuh tu masih forgivable)

KEJADIAN 2

Pica : Nik kat mana skrg?

H : Nik kat Van Breda, aku tak sure dia kat holland ke kat KL skrg.

Pica : kat Holland? Kak Salmah tak ikut sekali ke?

H: Sapa?(Sambil meningkatkan kelajuan processor pada pukul 2 pagi, memikirkan sapa kak salmah ni?)

Pica : Kak Salmah tak ikut sekali ke? (soalan diulang sambil gelak kow kow)

H : Kak Ramlah la, bukan Kak Salmah!!! (Tergolek gelak, sebab baru faham dia try buat lawak, salah plak tu)

Pica lantas menutup muka sambil memohon belas kasihan agar tidak diberitahu kepada member batch lain (silap la kalau nak harap benda ni boleh jadi rahsia - Ed.)

So, sapa nak buat bisnes kismis dgn Pica, jgn lupa komisyen aku. Gila aaahhh, benda yang affect kita satu batch mcm ni selama beberapa tahu pun dia boleh lupa!!!

-sanad La'ba a.k.a H-

No comments: